Fons Van Dyck is sinds 2007 gastprofessor marketing & communicatie aan de Vrije Universiteit Brussel. Tevens is hij sinds 2016 doctor in de media- en communicatiestudie.
Fons van Dyck is directeur van think/BBDO, één van de grootste communicatiegroepen in België en in de wereld. Think/BBDO adviseert en begeleidt lokale en internationale bedrijven in het uitwerken van hun merkpositionering, het oplossen van imagovraagstukken en het uitwerken van strategische communicatieplannen (o.m. inzake interne communicatie en communicatie bij veranderingsprocessen). Fons is licentiaat politieke en sociale wetenschappen (KULeuven) en heeft een diploma marketing en management (Institut Supérieur de Commerce St-Louis).
Tussen 1996 en 2001 was Fons van Dyck bij Telenet werkzaam als communicatieverantwoordelijke. Daarvoor was hij directeur communicatie voor de toenmalige socialistische partij (1991-1996) en account director bij een gespecialiseerd B2B marketingbureau.
Fons Van Dyck was (gast) docent marketing, communicatie en public relations aan o.a. Vlerick School of Management, EHSAL, Vlekho en de universiteiten van Gent, Antwerpen en Brussel.
Hij is ook de auteur van een wekelijkse column in De Standaard over nieuwe trends en ontwikkelingen in de wereld van marketing, communicatie en consumentengedrag: De kijk van Van Dyck. Samen met collega’s blogt hij tevens op de Engelstalige bedrijfsblog van Think/BBDO.