Artiesten en talenten inhuren of boeken
Contact met Lyon & Partners Group Talent Management: 024-397 5174 of 020-636 1111

Golden Earring boeken

Boekingsinformatie voor Golden Earring? Boekingsinformatie aanvragen Of bel direct met 024 -397 5174 of 020-636 1111.

Golden Earring

1961

Vier schooljongens, allemaal uit de omgeving van de Haagse De La Reyweg, beginnen een bandje: The Tornado’s. Het jonge gezelschap bestaat uit Rinus Gerritsen (bas), George Kooymans (gitaar), Hans van Herwerden (gitaar) en Fred van der Hilst (drums).

1962

Het zijn in deze prille fase vooral schoolfeestjes die opgevrolijkt worden met door The Tornado’s gespeelde covers van The Ventures en The Shadows. Wanneer in december de Britse Tornado’s een hit scoren met Telstar, realiseert de Haagse tegenhanger zich dat een nieuwe naam bedacht moet worden.

1963

Een nummer van Peggy Lee biedt uitkomst. De band herdoopt zich tot The Golden Earrings. Het eerste geschuif in de bezetting vindt plaats: Van Herwerden wordt vervangen door Peter de Ronde (gitaar). De eerste beatklanken die vanuit Engeland overwaaien laat ook The Golden Earrings niet onberoerd: instrumentaal werk is uit, vocaal in. Het inlijven van een zanger is de meest logische volgende stap.

1964

Frans Krassenburg wordt de nieuwe zanger. Aan het eind van het jaar verlaat Fred van der Hilst de band. Hij is als gymnasiast sowieso een buitenbeentje in een gezelschap van weinig leergierige mulo- en lts-klanten, maar de band heeft bovendien het oog laten vallen op de meer getalenteerde Jaap Eggermont. Inmiddels werkt de band aan eigen werk, dat afgewisseld wordt met covers van The Kinks en The Zombies.

1965

Zoals later zou blijken een cruciaal jaar in het bestaan van The Golden Earrings. Tijdens een optreden in Scheveningen wordt de band ontdekt door Fred Haayen. Deze is dan nog student en heeft slechts een bijbaantje in het magazijn van Polydor, maar weet desondanks de jonge groep binnen te loodsen bij de platenmaatschappij. Met het groeien van het succes van zijn ontdekking, zou ook de ster van Fred Haayen rijzen. Hij wordt later directeur van Polydor en zou later ook in Amerika carrière maken in de muziekindustrie. Haayen zou tevens tot halverwege de jaren ’70 de vaste producer van Golden Earring blijven en tot een decennium later de zakelijk adviseur van de groep. Nog dit jaar komt het debuut uit: Just Earrings, een charmant rammelende beatplaat. Te horen is hoe dicht de band nog bij haar voorbeelden staat. Zo speelt The Golden Earrings de rhythm & blues-klassieker Sticks And Stones noot voor noot na zoals The Zombies die enkele maanden eerder coverden, inclusief de opgewonden kreetjes. Een van de eigen nummers, Please Go, wordt uitgebracht als eerste single. Het eindigt op de 10de plaats, wat het (voorlopige) gelijk van Fred Haayen tegenover zijn meerderen bewijst. De release van Lonely Every Day wordt op het laatste moment tegengehouden, omdat men er op het allerlaatste moment achter komt dat de b-kant, Not To Find, een grammaticaal foutieve titel heeft.

1966

Het jaar begint met een klinkende top-3 hit met That Day, de eerste Nederlandse popsingle die in Engeland opgenomen wordt. De doorbraak van The Golden Earrings is een feit. De band wordt het boegbeeld van een exploderende Haagse beatscene, die groepen oplevert als Q 65, Shocking Blue, The Motions en honderden minder bekende groepen. De Hofstad wordt voor enkele jaren het Liverpool aan de Noordzee. The Golden Earrings scoren nog enkele andere hits met de frisse beatsongs If You Leave Me, Daddy Buy Me A Girl en Don’t Run Too Far. Kort voor het uitkomen van Winter Harvest, de tweede lp, stapt gitarist Peter de Ronde op.

1967

Net na het verschijnen van Winter Harvest verdwijnt ook Frans Krassenburg. Hij zal nog even teren op oude roem door een jaar later de single Golden Earrings uit te brengen. Hij wordt vervangen door Barry Hay, afkomstig uit The Haigs. Een aanbieding van Shocking Blue slaat hij af, maar The Golden Earrings ziet hij wel zitten. Sound Of The Screaming Day is de eerste single die met hem in de band wordt uitgebracht. Barry Hay is dan alleen op fluit te horen. George Kooymans verzorgt de zangpartijen. Het is een nieuwe, grote hit voor de band. George Kooymans schrijft voor de Haagse zangeres Bojoura de single Everybody’s Day, wat haar een vliegende start van haar loopbaan oplevert.

1968

Hoe snel de band groeit is te horen op Miracle Mirror, waar de vertrouwde beatgeluiden gecombineerd zijn met (voorzichtige) psychedelica en Britse popmuziek zoals die gemaakt wordt door The Kinks. Toch is de band ook nog zoekende, zo blijkt dat wanneer na het sfeervolle I’ve Just Lost Somebody het songfestival-achtige Dong-dong-diki-digi-dong wordt losgelaten op de mensheid. Het levert wel de eerste nummer-1 hit op. Aan het eind van het jaar brengt The Golden Earrings, zoals meer popgroepen in deze periode, een pretentieus dubbelalbum uit. Het is een muzikale lappendeken, waar echter veel mooie songs in verwerkt zitten. Zoals Just A Little Bit Of Peace In My Heart – het McArthur Park van George Kooymans – dat een nieuwe grote hit wordt.

1969

Drummer Jaap Eggermont verlaat de band om producer te worden. Zijn vervanger is de uit The Motions afkomstige Sieb Warner. Tegelijkertijd wordt de bandnaam ingekort tot Golden Earring. Golden Earring slaat haar vleugels uit en onderneemt de eerste Amerikaanse tournee, waar enthousiast gereageerd wordt op de lp Eight Miles High en dan vooral op het plaatkant-vullende titelnummer (een cover van The Byrds). Golden Earring absorbeert alles wat hip en trendy is en komt vol nieuwe indrukken terug in Nederland. Het levert Golden Earring een blijvende voorsprong op, ten opzichte van de andere Hollandse beatgroepen die veilig achter de dijken bleven opereren. De klassieke bezetting is compleet. De hit Another 45 Miles is een nadrukkelijk door het Amerikaanse avontuur geïnspireerd nummer. George Kooymans krijgt een Zilveren Harp voor zijn solowerk.

1970

De Voorburgse formatie Earth & Fire scoort een eerste grote hit met Seasons, geschreven door George Kooymans. De band fungeert in deze tijd ook regelmatig als voorprogramma van Golden Earring. Met Golden Earring brengt het kwartet zelf haar eerste echte rockalbum uit. De plaat bevat stevige, tegen de hardrock aanleunende muziek, waarvan het representatieve Back Home een nieuwe nummer-1 hit oplevert. Op die single is voor het eerst Cesar Zuiderwijk (ex-Livin’ Blues) te horen. In de zomer heeft hij Sieb Warner vervangen.

1971 – 1972

Er breken enkele magere jaren aan voor Golden Earring. De albums Seven Tears als Together bevatten enkele sterke songs, maar maken als geheel een zwakke indruk. Wel worden She Flies On Strange Wings en Buddy Joe flinke hits. Barry Hay en George Kooymans brengen ook verdienstelijke soloplaten uit, die echter commercieel niets doen. Golden Earring treedt veel op, ook in het buitenland, waar ze veelvuldig fungeert als voorprogramma van The Who.

1973

Met Moontan komt de band met het hoognodige top-album. Na lange interne discussies wordt Radar Love op single uitgebracht. De twijfel blijkt onnodig. Het nummer reikt tot de eerste plaats van de hitparade en zal uitgroeien tot een rock klassieker- en al snel de hoeksteen vormen van ieder Golden Earring optreden.

1974

Radar Love wordt ook in de Verenigde Staten een grote hit. De single haalt de dertiende plaats in de Billboard Hot 100 en het album Moontan behaalt de gouden status. In Engeland haalt Radar Love zilver. Op de golven van dit succes waagt de Earring andermaal de oversteek. Tijdens de tour wordt de band enthousiast onthaald en lijkt de Amerikaanse doorbraak een feit. Maar bij terugkeer blijkt dat de muzikanten al die luxe hotels, dure limousines en leuke feestjes zelf hebben betaald. Al met al verdient de Earring niets aan dit ogenschijnlijk zo lucratieve avontuur. De single Instant Poetry haalt in Nederland nog wel de derde plaats, maar kan internationaal geen potten breken. De groep ontvangt de Exportprijs voor het gehele oeuvre.

1975

Golden Earring weigert voort te borduren op het succes van Radar Love en slaat een nieuwe richting in met het diepgravende, zelfs pretentieuze album Switch. De plaat wordt opgenomen met als extra bandlid toetsenist Robert-Jan Stips, voorheen van Supersister. De single Ce Soir wordt in Nederland zonder problemen een top-10 hit, maar elders weet men minder raad met dit werkstuk.

1976

Het album To The Hilt is nog somberder dan de voorganger. Een uitstekende plaat, die echter niets meer doet dan het nationale succes consolideren. Robert-Jan Stips vertrekt weer, om zich toe te leggen op het produceren van andermans platen. Zijn vervanger is (slide-)gitarist Eelco Gelling, eerder actief in o.a. Cuby and the Blizzards. Met hem wordt Contraband opgenomen, een toegankelijker en opgewekter plaat waarop de hit Bombay prijkt.

1977

Het uitstekende samenspel tussen Kooymans en Gelling is te horen op de in Engeland opgenomen live dubbel-lp Live. Tijdens een Amerikaanse tournee blijkt het op persoonlijk vlak wat minder goed te klikken tussen Eelco Gelling en de overige bandleden.

1978

In Amerika wordt onder leiding van Jimmy Iovine (later o.a. U2, Simple Minds, Pretenders) Grab It For A Second, vol energieke stadionrock, opgenomen. Gelling is nog op deze plaat te horen. Na zijn vertrek zal Earring verder gaan in haar klassieke bezetting als kwartet. Golden Earring zal echter achteraf met gemengde gevoelens terugkijken op wat veel lijkt op een vlucht naar voren. Movin’ Down Life wordt een kleine hit en kan niet verhullen dat Golden Earring aan de grond zit, zowel artistiek als financieel.

1979

Met bescheiden middelen wordt No Promises No Debts opgenomen. Het is een nogal fragmentarisch album, dat in de vorm van Weekend Love wel een reddende hit bevat. Deze wordt echter opgevolgd door het uiterst slappe I Do Rock & Roll. Het dieptepunt, zo erkent de groep nadien. Golden Earring concentreert zich op kortere composities en kortwiekt tijdens de concerten ook de uitgesponnen hits van weleer, toch lukt het de band niet meteen aansluiting te vinden bij de door punk, new wave en disco gedomineerde tijdgeest.

1980

Ook Prisoner Of The Night wordt voor een appel en een ei opgenomen, maar bevat enkele puntige rocksongs, zoals Long Blond Animal en No For An Answer.

1981

Golden Earring overweegt serieus ermee te stoppen. Niettemin klinkt Golden Earring op het in Roosendaal opgenomen dubbel-album Second Live toch buitengewoon geïnspireerd.

1982

Manager Fred Haayen smeekt Golden Earring om in elk geval te stoppen met een ‘bang!’ – een klinkende hit. George Kooymans vlast al een tijdje op een solo-lp, maar besluit om één van de nummers daarvoor aan de groep te ‘schenken’: Twilight Zone. Het is een nummer vol suspense, dat mede dankzij de videoclip van Dick Maas een nieuwe nummer-1 hit oplevert. Ook het album Cut, opgenomen met Shel Schellekens, slaat enorm aan. Ook de Verenigde Staten gaan opnieuw door de knieën voor Golden Earring. Twilight Zone klimt in de Billboard Hot 100 tot de 10e plaats.

1983

Aan stoppen wordt niet meer gedacht. Integendeel. Golden Earring toert diverse malen door de VS, waarbij de hand ditmaal wel aan de knip gehouden wordt. Het album Cut behaalt goud in Canada en de single Twilight Zone behaalt de derde plaats in de charts. De groep krijgt voor de tweede maal in de carrière de Exportprijs.

1984

Opnieuw onder leiding van Shel Schellekens wordt N.E.W.S. opgenomen, dat met When The Lady Smiles een nieuwe hit bevat. Voor het tweede achtereenvolgende jaar behaalt een single de derde plaats in Canada. De videoclip van Dick Maas is in Nederland een enorm succes maar veel buitenlandse stations weigeren het filmpje, waarin een non wordt aangerand, te vertonen. Later dit jaar verschijnt het op een nummer na live in Leiden opgenomen album Something Heavy Going Down. Het titelnummer wordt een kleine hit en komt ook op 12′ uit als Ben Liebrand-remix.

1985

Cesar Zuiderwijk brengt samen met toetsenist Jasper van ’t Hof onder de naam Labyrinth een aardig album uit, waarop de zangeres Julia Lo’ko enkele gastbijdragen voor levert. Het wordt een bescheiden succes, ook op het podium.

1986

Het nieuwe Earring-album The Hole wordt met gemengde gevoelens ontvangen. De plaat telt enkele uitstekende songs, zoals de singles Why Do I en Quiet Eyes, maar de productie (opnieuw van Shel Schellekens) wordt door velen als bombastisch ervaren. In de zomer van het jaar treedt de band op het Scheveningse strand op voor 200.000 mensen.

1987

George Kooymans en Barry Hay hebben inmiddels het eigen label Ring Records opgericht, waarop platen van Boom Boom Mancini, Piu Piu en K 13 uitkomen. Dit jaar verschijnen ook daar hun eigen solo-albums. Het zijn competente werkstukken, die echter commercieel totaal floppen. De Tommy James-cover Draggin’ The Line van Barry Hay haalt niet eens tipparade.

1988

In deze slappe tijd brengen twee verzamel-CD’s op Arcade redding. De band toert door Nederland, België en Duitsland met een repertoire dat bestaat uit zowel oude als nieuwe hits. De zalen zitten als vanouds stampvol.

1989

De titel Keeper Of The Flame maakt duidelijk dat Golden Earring nog niet van plan is op te geven. De cd is opgenomen met nieuwe digitale technieken en maakt een wat klinische indruk. Het houdt het vuur inderdaad brandende, mede dankzij de top-10 hit Turn The World Around. Golden Earring speelt deze zomer een geslaagde thuiswedstrijd, wanneer het op het Haagse Parkpopfestival voor 300.000 bezoekers optreedt. George Kooymans produceert het album Where Is The World? van The Plastic Dolls.

1990

Golden Earring verlaat de Jaws-label van Fred Haayen en stapt over naar Columbia, een sub-label van Sony.

1991

De eerste plaat voor de nieuwe broodheer is het steviger klinkende Bloody Buccaneers, dat gepresenteerd wordt in het Amsterdamse Scheepvaartmuseum. Going To The Run is een gevoelige ode van Barry Hay aan een verongelukte motorrijder waarmee hij bevriend was. Het brengt de band opnieuw in de top-3. De band toert uitgebreid door Nederland en Duitsland. De band wordt voor haar verdiensten voor de Nederlandse popmuziek beloond met een Golden Earringstraat in een buitenwijk van Almere.

1992

Dit jaar verwezenlijkt drummer Cesar Zuiderwijk een langgekoesterde droom door in de Rotterdamse haven een orkest van duizend drummers te dirigeren. De immense groep slagwerkers begeleidt de voltallige Golden Earring tijdens een kort optreden. In de afgelopen jaren deed de band diverse akoestische radio-optredens. Aanvankelijk bedoeld als tussendoortje wordt in het Amsterdamse Café de Kroon een avondvullende akoestische show opgenomen voor TV en CD. The Naked Truth komt uit op het moment dat de unplugged-rage op haar hoogtepunt is en wordt het grootste commerciële succes sinds Moontan uit 1973. De band onderneemt een theatertournee, waarmee het oude fans bereikt die zich al jaren niet meer thuis voelden bij de reguliere elektrische optredens. Eind 1992 verschijnt tevens het eerste boek over de Golden Earring: Haags(ch)e Bluf, van de hand van Oor-journalist Pieter Franssen.

1993

Golden Earring ontwikkelt een effectief tweesporenbeleid: door de weeks staat Golden Earring in de theaters, terwijl een jonger publiek in het weekend bediend wordt met elektrische shows. Van The Naked Truth worden uiteindelijk meer dan 150.000 exemplaren verkocht, terwijl ook de videoregistratie over de toonbanken vliegt. De band treedt voor 130.000 mensen op, op het Scheveningse strand met een gecombineerde akoestische en elektrische show.

1994

De twee gezichten van de band zijn ook te bewonderen op het album Face It, dat deels is opgenomen voor een klein publiek. De single Hold Me Now wordt een kleine hit.

1995

Wanneer het schrijven van nieuw werk niet tot het gewenste resultaat leidt, besluit de Earring een plaat vol covers uit te brengen. De vertolkingen van nummers van Janis Joplin, Bob Seger en Eric Burdon zijn op zich uitstekend, maar het publiek reageert afhoudend. Golden Earring speelt opnieuw op het Parkpop festival, dat ditmaal 400.000 bezoekers op de been brengt.

1996

Door het floppen van Face It en Love Sweat bekoelt de relatie met Columbia. De band stapt over naar CNR, waarmee men begin jaren ’80 grote successen kende.

1997

Bij de eerste release op CNR speelt men op zeker: Naked II ligt rechtstreeks in het verlengde van het akoestische succesalbum The Naked Truth. De plaat wordt gepresenteerd in Het Paard in Den Haag, opmerkelijk genoeg de eerste keer dat Golden Earring in deze Haagse poptempel neerstrijkt. Het nummer Burning Stuntman wordt op single uitgebracht. Inmiddels timmert ook een ontdekking van Barry Hay stevig aan de weg: Anouk, een blonde zangeres die Hay op het lokale zeeheldenfestival in het oog kreeg. Kooymans en Hay dragen enkele composities aan voor haar debuut-cd die tot een internationaal succes zal uitgroeien. In september zendt de NCRV een live-registratie uit van het concert dat Golden Earring in april heeft gegeven in Luxor te Rotterdam.

1998

Een akoestische versie van The Devil Made Me Do It wordt de nieuwe single. Het kwartet is de vijftig inmiddels gepasseerd, maar stoppen is nog steeds geen serieuze optie. In tegendeel. Aan het begin van het jaar zijn 1998 en 1999 al totaal volgeboekt, zowel de akoestische als de elektrische optredens en lijkt de band op de drempel van het vijfde decennium in haar carrière te staan. Dat het succes van Golden Earring niet afneemt blijkt uit het feit dat de bandleden een platina plaat ontvangen voor het album Naked II en gouden cd’s aan de muur mogen hangen voor Bloody Buccaneers en The Complete Naked Truth.

1999

Begin ’99 verschijnt het zwaar aangezette en stevig geproduceerde album Paradise In Distress, een themaplaat over een gokverslaafde. Een overtuigende plaat, die echter geen grote hits oplevert. Op verzoek van het Nederlands Olympisch Comité neemt de Earring samen met het Metropole Orkest een herkenningstune op voor de komende zomer- en winterspelen. De groep krijgt ondertussen een Edison Music Award voor haar gehele oeuvre. In juni maakt de band bekend het jaar 2000 vrijaf te nemen. Diezelfde maand raakt Rinus Gerritsen gewond bij een verkeersongeluk. Ocki Klootwijk is zijn tijdelijke vervanger. Op 29 september gaat tijdens het Nederlands Filmfestival in Utrecht een documentaire over Golden Earring in première. Don’t Stop The Show is door filmmaker Rogier van der Ploeg samengesteld uit concertopnamen, interviews en archiefmateriaal. Het voorlopige afscheidsoptreden, de band neemt een jaar vrij, vindt plaats in de Groenoordhallen in Leiden. Tijdens dit concert speelt Golden Earring ook minder bekend materiaal en doen oudgedienden als Bertus Borgers en Robert-Jan Stips mee.

2000

Cesar Zuiderwijk doet een theatertoer met Percossa Percussion. Het programma, waarbij gebruik wordt gemaakt van klassiek, Japans, Afrikaans en elektronisch slagwerk, heet Alle Gekheid Met Een Stokje. Barry Hay en George Kooymans schrijven de herkenningstune voor het tv-programma De Bus. De albums Paradise In Distress en Last Blast Of The Century worden beide goud. Er verschijnt een 4cd-boxset The Devil Made Us Do It met uitgebreide linernotes van Rinus Gerritsen. De set bevat 70 nummers, waaronder enkele moeilijk verkrijgbare opnames. Er wordt ook een 2-cd versie uitgebracht. George Kooymans krijgt de Gouden Palm uitgereikt voor zijn verdiensten voor de Nederlandse lichte muziek. Hay treedt op met de band Barry Hay and his Barking Dogs waarmee hij rockklassiekers ten gehore brengt.

2001

Na in eerste instantie te aarzelen stemmen de leden van Golden Earring in met een expositie over de Golden Earring. Another 45 Miles is op 18 september te zien in het stadhuis van Den Haag. De expositie wordt ingericht ter ere van het 40 jarig bestaan van de band en zal drie weken te zien zijn. Barry Hay verlaat de hofstad en verhuist naar Amsterdam. Belangrijke reden voor de verhuizing is het feit dat er volgens Hay in de hoofdstad meer te beleven is dan in Den Haag. Aan het eind van het jaar zoekt Barry Hay meiden van 17 tot 21 jaar voor het vormen van een ‘all chick rock’n’roll band’.

2003

Op 22 januari verschijnt de nieuwe single van de Golden Earring. Het nummer, Albino Moon, is afkomstig van het in februari te verschijnen studioalbum Millbrook USA dat de band afgelopen jaar in de Verenigde Staten heeft opgenomen. De track Colourblind is een ode aan Herman Brood. Van Millbrook USA verschijnt eveneens een dvd-versie.

2004

Barry Hay is een van de gastvocalisten op het duettenalbum Vuur van Frédérique Spigt. In het boek Golden Earring : Rock Die Niet Roest schrijft Maarten Steenmeijer (hoogleraar aan de universiteit van Nijmegen) een portret van de band. Golden Earring werkt aan het akoestische album The Naked Tree. Barry Hay leent zijn stem aan de tekenfilmserie My Dad The Rockstar die in het najaar elke vrijdag aan het begin van de avond wordt uitgezonden door kinderzender Nickelodeon. Bezoekers van de website MusicFrom.nl kunnen in december stemmen op De Grootste Muzikale Nederlander. Barry Hay is met grote voorsprong de winnaar. Hij krijgt 31,83% van de in totaal 17.474 stemmen.

2005

De dvd Alle Gekheid Met Een Stokje bevat de registratie van de gelijknamige komische theatershow van drummer Cesar Zuiderwijk samen met de groep Percossa. Naked III, het derde unplugged album van Golden Earring, verschijnt zowel op dvd als op SACD Surround Sound cd. De opnamen zijn gemaakt tijdens een concert in Panama te Amsterdam in juni 2004. De Golden Earring is vanwege het veertigjarig jubileum in week 10 drie avonden te gast bij Barend & Van Dorp, de veelbekeken talkshow van RTL4. Barry Hay neemt het duet I Don’t Want To Be op met de Amerikaanse zangeres Beth Hart. Het intro van Radar Love van de Golden Earring wordt in mei door luisteraars van Schifers FM op Radio 2 verkozen tot meest weergaloze intro. De groep staat op het hoofdpodium van Pinkpop. Kunstenaar Wouter Stips voegt bij zijn boek Ongeveer Zoveel Hou Ik Van Jou een cd waarop zijn teksten op muziek zijn gezet door Meg en Hans Eijkenaar. De liedjes worden live ingespeeld door de vaste begeleidingsband van Anouk en ingezongen door bekende vocalisten waaronder Barry Hay. De Golden Earring viert begin september het veertigjarig jubileum met een optreden tijdens Beatstad Den Haag op het Malieveld. De Rock ’n Art Hall Of Fame (Nationaal Popmuseum) richt in Boekhandel Paagman een speciale tentoonstelling in over de band. Dertien Haagse bands nemen een tribute-album op: The Hague’s Golden Earring Tribute, uitgebracht door Hunter Music en met bijdragen van onder meer Bagga Bownz, Blo.Torch, Can-Of-Be, Gemstone, Naked en Stud Muffins. Bij Pictures Publishers verschijnt in december het boek Golden Earing, een luxe uitgave van 384 pagina’s met foto’s van o.a. Patricia Steur, Kees Tabak en Anton Corbijn en tekstbijdragen door onder meer Bart Chabot, Jan Vollaard, Joost Zwagerman, Sjaak Bral, Jan Cremer, Patricia Paay, Marion Bloem, Henk Schiffmacher, Jack Spijkerman, Freek de Jonge en Robert Jan Stips. Het boek is een initiatief van fotografe Karin Beks. Na een onderzoek van het Australian Musician Magazine en Channel 7 wordt Radar Love in Australië tot ‘Number 1 Driving Song’. Golden Earring laat daarbij Long Way To The Top en Highway To Hell van AC/DC.

2006

Op 1 februari staat Golden Earring in Ahoy’ te Rotterdam. Saxofonist Bertus Borgers levert een gastbijdrage. Het nummer Radar Love is te horen in de film van ex-Friends ster Jennifer Aniston, The Break Up. Het is niet de eerste keer dat de wereldhit uit 1973 voor een film wordt gebruikt. Het nummer is ook te horen in onder meer Wayne’s World 2 (1993), Pushing Tin (1999), Oesters Van Nam Kee (2002) en Ash Wednesday (2002). En ook in games, tv-series (o.a. Six Feet Under) en reclames komt Radar Love regelmatig voorbij. Tijdens de Muzikantendag op 27 mei in de Melkweg te Amsterdam krijgt Cesar Zuiderwijk een Duiveltje uitgereikt in de categorie Beste Drummer. De muziekprijs van het Nationaal Pop Instituut is voor de beste Nederlandse popmuzikanten en het beste poppodium van het afgelopen jaar. Zuiderwijk is door zijn collega-muzikanten gekozen door een internetstemming. De drummer is vanaf het najaar te zien in de Nederlandse theaters met de solovoorstelling Slagdroom. Het avondvullende programma houdt het midden tussen een drumdemonstratie en zijn jongensdroom om clown te worden.

bron: Nationaal Pop Instituut

Golden Earring

Vraag vrijblijvend boekingsinformatie aan voor Golden Earring of stel een vraag over deze artiest.

Boekingsinformatie aanvragen Wilt u liever bellen? U kunt ons bereiken via 024 -397 5174 of 020-636 1111.
  • Lyon & Partners Group Management (agency), personal manager en agent voor artiesten en talenten.
  • Meer dan 20 jaar ervaring als agentschap bij het boeken van artiesten en talenten
  • Artiestenbureau met meer dan 2.000 talenten, acteurs, presentatoren en presentatrices

Bekijk andere vergelijkbare artiesten/talenten

Aanmelden Nieuwsbrief

Ontvang nieuwe artiesten en talenten maandelijks in je mailbox. Op deze manier ben je altijd een van de eerste die hem of haar kan boeken.
Copyright © 2014 evenementenbureau, artiestenbureau en communicatiebureau Lyon & Partners Group.
Op werkdagen zijn onze medewerkers telefonisch bereikbaar via: 024-397 5174 of 020 - 636 1111.
Alle rechten voorbehouden - Onder voorbehoud van wijzigingen en typefouten.